Bangkok - Chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Rick / Mandy Laan / van Wijngaarde - WaarBenJij.nu Bangkok - Chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Rick / Mandy Laan / van Wijngaarde - WaarBenJij.nu

Bangkok - Chiang mai

Door: Rick en Mandy

Blijf op de hoogte en volg Rick / Mandy

07 Oktober 2013 | Thailand, Chiang Mai

Bangkok

We kwamen rond 4 uur 's nachts aan in Bangkok. Dat was twee uur eerder dan wat ons was verteld. Gelukkig werden we vlakbij Khao san road afgezet, dat erg levendig is rond dat tijdsstip. Als eerst gingen we even de MC Donalds in om een strijd plan te bedenken voor het vinden van een hostel. In de MC Donalds kwamen we nog wat feestende bekenden tegen van Koh Phangan. Sommige mensen kom je ook overal tegen! Uiteindelijk hadden we een hostel gevonden in een zijstraat van Khao san road. Hier zijn we als eerst even gaan slapen. Nadat we lekker waren uitgerust zijn we als eerst wat praktische zaken gaan regelen bij Stray. Stray regelt namelijk onze hop-on hop-off tickets door Thailand, Laos en Cambodja. Nadat de nodige dingen waren geregeld zijn we opzoek gegaan naar een tailor. In de buurt van Khao san road stikt het van de tailors, maar gelukkig konden de medewerkers van Stray ons een tailor aanbevelen. Na wat onderhandelen zou er voor Rick twee pakken met blousjes worden gemaakt en voor Mandy 1 pak met een blouse. Nu afwachten wat het resultaat zal zijn... De rest van de dag zijn we een beetje Khao san road gaan verkennen en hebben we een boottocht gemaakt over de rivier.

De volgende dag zijn we lekker toeristisch bezig geweest. Als eerst zijn we naar het paleis geweest. Om binnen te komen moesten we wel eerst wat kleding huren om wat onbedekte lichaamsdelen te bedekken. Het paleis bestond uit allerlei met goud en stenen versierde gebouwen. Dit was erg leuk en mooi om te zien. Daarna zijn we naar Wat Pho geweest. Daar konden we een hele grote gouden bouddha bewonderen die op zijn zij lag. Na Wat Pho wilde we wel naar de Weekend Market. We hadden gehoord dat we daarvoor bus 44 moesten pakken. Opzoek naar bus 44 sprak een buschauffeur ons aan. Hij wist wel een mooi tourtje onderweg naar de Weekend Market. Hij hielp ons onderhandelen met de tuk-tuk chauffeur en daar gingen we dan! Onze eerste stop was bij Lucky Bouddha. Wij waren alleen niet zo lucky. Er was namelijk een begravenis waardoor we niets konden bezichtigen. Op naar onze volgende sightseeing spot! We zouden naar Thai fasion gaan. We werden afgezet bij een tailor. Hier zijn we snel weer uitgegaan, tenslotte hadden we al drie pakken in de maak! Of dit nou echt thai fashion was vragen wij ons nog steeds af. Dus we vroegen onze tuk-tuk chauffeur ons te brengen naar onze volgende bestemming, het treinstation om naar de Weekend Market te gaan. De chauffeur had echter geen zin meer om verder te rijden, maar we hoefden gelukkig ook niets te betalen! Dus opzoek naar ander vervoer richting de Weekend Market. Uiteindelijk hebben we een lokale bus gepakt en hebben we snel rondje over de weekend market gedaan. We moesten namelijk weer op tijd terug zijn voor het passen van onze pakken! Weer aangekomen in onze buurt zijn we gelijk naar de tailor gegaan om onze pakken te passen. We kregen nu al een goed beeld over hoe het eindresultaat zou gaan worden. Daarna hapje eten en naar bedje toe!

Voor de derde dag in Bangkok hadden we een tourtje geboekt. Onze dag begon met de floating market. We gingen met een bootje langs allerlei kraampjes die aan de sloot lagen. Het was erg leuk om te zien. Vervolgens gingen we met een bootje langs wat huizen aan het water. We kwamen ook wat mensen tegen die zich in de lekkere schone sloot zich aan het wassen waren. Daarna zijn we met de bus richting the bridge over river Kwai gegaan. Bij de brug hebben we een treintje gepakt die heen en weer gaat over de brug, erg toeristisch (lees: we zaten in een trein vol chinezen) en daardoor erg lachwekkend! Nadat we de brug hadden bewonderd zijn we het museum binnen gegaan. Hier werd het verhaal over de brug uitgelegd. Na het museum zijn we weer richting Bangkok gegaan. 'S avonds nog even een biertje gedronken en gekeken naar de keiharde regen!

De vierde dag hebben we gespendeerd in china town. Deze staat voornamelijk bekend om zijn lekkere eten. En dat kunnen wij beamen. We hebben allerlei hapjes geprobeerd en dat was erg verassend en leuk om te proberen. Geen idee wat we allemaal naar binnen hebben gewerkt. Verder hebben we in china town lekker rondgelopen en geshopt. In de avond hebben we ouderwets nog een aantal opdringerige verkopers belachelijk gemaakt.

De dag erna hebben we nog een aantal keer khao san road bewandeld en hebben we onze pakken opgehaald en gelijk maar verstuurd naar het thuisfront. We zijn rond 6 uur vanuit Bangkok vertrokken richting Chiang Mai met de nachtbus.

CHIANG MAI

Eenmaal in Chiang Mai aangekomen zijn eerst maar eens op bed gaan liggen, want slapen in een bus is toch wel lastig. Na een powernap zijn we de stad gaan verkennen. Er zijn hier veel tempels te vinden, maar zoals wel vaker wordt genoemd: als je er een hebt gezien, heb je ze allemaal wel gezien. Er zitten natuurlijk soms wel uitblinkers tussen. We zijn nog naar een museum gegaan met verschillende insecten. Erg indukwekkend hoe groot die beesten kunnen worden. In de avond zijn we nog een gezellige nachtmarkt tegen gekomen. We zagen veel dingen die we mee wilden nemen voor thuis, maar het houdt een keer op. Dus we zijn weer met lege handen naar huis gegaan.

De volgende morgen werden we opgehaald voor onze driedaagse jungle trekking. We begonnen bij de orchid/butterfly farm, deze hadden we na 5 minuten wel gezien. Vervolgens zijn we gestopt bij een markt zodat iedereen wat spullen kon halen voor in de jungle. We zijn toen gaan lunchen met iedereen die de tour ging doen. Het was gelukkig niet heel toeristisch, we waren slechts met 30 man. Na de lunch begon de trekking echt. We gingen hiken naar een dorpje in de jungle. Het lopen was toch wel zwaar en we hebben dan ook lekkere geuren geproduceerd! Hierdoor hebben we ook niet echt kunnen genieten van de omgeving. Aangekomen in het dorpje, gingen we op een olifant een tochtje maken. Dit was erg leuk! Na de olifant tocht werd er avond eten voor ons gemaakt en konden we genieten van een kampvuur. S avonds zaten we gezellig aan met een paar duitsers en amerikanen. We gingen dan ook als echte nachtbrakers als laatste naar bed (10 uur XD). We sliepen op de grond in een bamboe huisje. Het huisje was niet erg stevig en alle beesten konden zo naar binnen komen vanwege de grote kieren. Daarnaast waren onze gidsen erg aan het genieten en dat lieten ze ook wel de hele nacht horen. We hebben die nacht dan ook niet echt kunnen slapen.

Volgende dag hebben we gekeken hoe de olifanten werden gewassen. Als je wilde mocht je zelf ook de olifanten wassen. Daarna werden we opgesplitst in verschillende groepen, afhankelijk van welke tour je had geboekt. Wij gingen toen met nog maar twee duitsers verder. Dus dat was een stuk beter! Als eerst gingen we een stuk lopen naar een waterval. Van deze waterval kon je afglijden net als een glijbaan. In het begin vonden we het een beetje een eng idee. Maar het was echt hartstikke leuk! Na de waterval stond ons weer een lange zware wandeltocht voor de boeg. We hebben 2,5 uur een berg bewandeld. We hebben weer lekkere geuren geproduceerd! Nu konden we echter wel meer genieten van de natuur om ons heen! En de gids vertelde ons dat wij een van de snelste groepen waren, dus we hebben flink ons best gedaan. Aangekomen in het dorpje hebben als eerst genoten van een koude douche. Nadat we waren opgefrist zijn we samen met de duitsers het dorpje gaan verkennen. 'S avonds hebben we genoten van een heerlijke maaltijd met bamboe, curry en door de gids onderweg geplukte champignons. Na de maaltijd weer een kampvuurtje en te bed!

De gids had beloofd dat de laatste dag het minst intensief zou zijn omdat we nu alleen maar naar beneden hoefden te lopen. En dat was het ook! Al afdalend zijn we gestopt bij een waterval om even lekker een duik te nemen. Het water was erg koud en af en toe kwam er een boomstronk naar beneden gedonderd. Maar wel erg genoten! Daarna zijn we gaan wandelen naar onze volgende activiteit, white water rafting! Het raften was erg leuk en we hadden dan eigenlijk ook langer willen raften. We vroegen ons alleen af hoe ze aan de naam white water rafting kwamen. Het water zag er namelijk uit als een chocolade rivier van Willy Wonka. Vervolgens werden we met de raft afgezet bij een bamboe raft, onze volgende activiteit. Dit was een vlot van bamboe waarmee we verder gingen. Dit was gewoon een beetje drijven op een vlot. Onderweg werden we nog wel besprongen door wat vissen. Een van de vissen belandde tussen de benen van Mandy. Dus die gaf een paar gilletjes. Na de bamboe vlot zijn we gaan lunchen. Na de lunch zijn we weer vertrokken naar Chiang Mai. Daar hebben we avond eten gescoord en hebben we op de kamer de film a good day to die hard gekeken.

Nadat we lekker waren uitgeslapen, wilden we de zondagsmarkt bekijken. Deze begon echter pas om 6 uur 's avonds, dus zijn we eerst lekker een rondje gaan lopen. Onderweg zijn we langs wat toeristen informatie centra geweest om onze volgende dag vol te boeken! We hadden een halve dag thais koken geboekt en een nachtsafari. Weer aangekomen bij ons guesthouse hebben we onze reisleider van Stray ontmoet, Rick. Die gaf aan dat de groep met zijn allen gingen eten en daarna naar de ladyboy show zouden gaan. Wij hadden besloten om bij de ladyboy show de groep te ontmoeten. Dus we gingen eerst zelf wat eten en een rondje over de zondagsmarkt. De zondagsmarkt is erg leuk maar ook erg druk. Het is te vergelijken met een jaarmarkt bij ons. Op de zondagsmarkt hebben we nog even natural mosquito spray gekocht omdat we lek werden geprikt! Vervolgens zijn we naar de ladyboy show gelopen. De show was echt heel lachwekkend! En Rick heeft nog lekker een fooitje tussen de tieten van de gespierde serveerster kunnen stoppen! Na flink wat gelach zijn we met de groep mee uit geweest naar een disco vlakbij ons guesthouse.

De volgende morgen zijn we weer op tijd opgestaan om ons klaar te maken voor onze kookcursus. We werden (zoals gewoonlijk) te laat opgehaald voor de cursus. We gingen eerst een rondje over een lokale markt waar ons het een en ander werd verteld over de producten. Aangekomen bij de kookschool mochten we 3 gerechten uitkiezen die we wilden maken. Rick koos voor: chicken with cashewnuts (gewokt), spring rolls (onze ugly babies volgens de docent) en panang curry. Mandy had ook de kip, papaya salade en massaman curry. Voor de curry moesten we eerst curry paste maken. Hierbij gooi je van alles in een bak en begin je te stampen. Onze docent was erg dominant (op een vieze manier) en wilde dat we steeds sneller en harder gingen stampen. De cursus was echt heel erg leuk om te doen en om te proeven. We hebben dan ook veel gelachen! In de avond zijn we nog naar de night safari gegaan. Dit begon met een tijgershow. Erg gaaf om te zien. Daarna kon je met een treintje door het park waarmee je dwars door allemaal dierenverblijven werd gereden. Hierdoor kon je een aantal dieren dus ook aaien en voeren. Erg leuk om eens mee te maken. We zijn daarna lekker gaan slapen. onze laatste nacht in Chiang Mai.

• 07 Oktober 2013 - 17:38

Petra:

Hee Rick en Mandy,
    Leuk om te lezen! Hoop dat jullie genieten!!
    Veel plezier daar nog!

Liefs Petra

• 07 Oktober 2013 - 18:22

Frans:

Zozo jullie ondernemen veel en wat hoog hè op zo' 'n olifant. Volgens mij genieten jullie volop van dat plaatselijke eten. Wat een grootebroekse boer niet kent dat eet hij niet gaat bij jullie niet op. Leuk hoor al die verhalen. Ben nu al benieuwd naar het volgende verhaal. Groetjes Frans

• 07 Oktober 2013 - 19:00

Ria:

Lieve Rick en Mandy,
    weer een mooi verhaal, maar waar is de foto tussen de tieten??
    En wat heerlijk in de waterval, spannend allemaal hoor,
    geniet weer lekker verder en tot volgende week.
    liefs Ria

• 07 Oktober 2013 - 20:37

Jeroen:

What a smashing blouse you have on! Ideaal een paar overhemden op maat.

• 07 Oktober 2013 - 20:38

Rene:

Lieve Rick en Mandy,
    Mooi om jullie verhalen weer te lezen. Jullie hebben heel wat meegemaakt zo.
    Veel plezier nog met het verloop van jullie reis. Tot de volgende keer.
    Liefs pap.

• 07 Oktober 2013 - 21:52

Suzanne:

Hi jongens! Weer een groot avontuur zo te lezen :-D nu kunnen jullie ook heerlijk koken, wat leuk om te doen! Geniet er lekker van. Liefs!!

• 26 Oktober 2013 - 20:44

Selinde En Gerben:

Klinkt goed jongens! Veel plezier nog! :)