Port Macquarie - Booti - Bulahdelah - Cessno - Reisverslag uit Bateau Bay, Australië van Rick / Mandy Laan / van Wijngaarde - WaarBenJij.nu Port Macquarie - Booti - Bulahdelah - Cessno - Reisverslag uit Bateau Bay, Australië van Rick / Mandy Laan / van Wijngaarde - WaarBenJij.nu

Port Macquarie - Booti - Bulahdelah - Cessno

Door: Rick en Mandy

Blijf op de hoogte en volg Rick / Mandy

29 December 2013 | Australië, Bateau Bay

PORT MACQUARIE

We vertrokken de volgende dag naar Port Macquarie. Hier zijn we eerst even bij een toeristeninformatie langsgegaan. Daar hebben we een sunsetcruise geboekt voor die avond. Vervolgens zijn we opzoek gegaan naar een betaalbare camping. Het is hier namelijk zomervakantie en vlak voor kerst, dus alle prijzen zijn flink aan het stijgen. Maar uiteindelijk hebben we een camping gevonden waarbij we voor de low-season prijs mochten camperen. Na de lunch zijn we naar een koala hospital gereden. Hier hebben we een klein tourtje gedaan. Een vrijwilliger ging ons uitleggen wat zij precies doen en vertelde ons de verhalen van de koala's die daar verbleven. Dit was erg interessant maar vooral erg mooi om te zien hoe mensen zich inzetten voor wildlife. Daarna zijn we doorgereden naar een mooi park. Hier hebben we lekker even een uurtje door het prachtige natuur gelopen. Onderweg kwamen we veel vleermuizen (flying foxes) tegen. Die beesten zijn best groot en met zovelen tegelijk is het best indrukwekkend. We hebben in het park nog even ons avondeten gegeten. En als toetje kregen we van een man twee grote stukken krentenmik. Super pittig! We zijn toen weer in de auto gestapt voor onze sunsetcruise. Er kwamen wat dolfijnen vlakbij de boot zwemmen, echt heel leuk. Onze avond hebben we afgesloten met ijsje bij de McDonalds.

BOOTI-BOOTI

We hadden van wat mensen gehoord dat Harrington een leuke plaats was om te bezoeken. Dus op naar Harrington! Aangekomen in Harrington vonden wij het niet bijzonder en zijn we doorgereden naar Tuncurry/Forster. Hier hebben we geluncht aan de waterkant. Na onze stop zijn we weer even bij een toeristeninformatiecenter langsgegaan om te kijken wat leuk is om te doen. Er werd ons aangeraden om door de national parken daar te rijden. Dus op naar de national parken! Als eerst zouden we het Booti-booti national park tegenkomen. In het Booti-booti park zijn eerst naar Cape Hawke geweest. Dit is een 360 graden lookout. Het was een beetje mistig dus we konden helaas niet heel ver kijken maar het was evengoed erg mooi. Daarna zijn we naar een camping gereden. Hier hebben we de rest van de middag in het zwembad gelegen. Lekker relaxed!

BULAHDELAH

Op aanraden van wat locals zijn we gaan rijden naar Seal Rocks. Daar aangekomen hebben we een korte wandeling gemaakt naar het hoogtepunt van deze plaats, de vuurtoren. Vanaf dit hoge punt kregen we een mooi uitzicht. Hierna zijn we gaan rijden naar een berg in Bulahdelah, maar hier bleek een weg afgesloten. Achteraf maar goed, want het was erg warm vandaag. Na onze lunch zijn we naar een park in deze plaats gereden waar we gratis de nacht mochten doorbrengen. De middag hebben we heerlijk ontspannen doorgebracht met lezen, vissen en zwemmen in de rivier. Vlak na het avondeten werden we verrast door een groepje mensen die kerstliederen ten gehore brachten. Erg leuk! In de avond hebben we nog een leuk gesprek gehad met de buren en we hebben de avond afgesloten met een boek.

CESSNOCK

Mede dankzij het ontbreken van enige faciliteiten op onze campingplek waren we lekker vroeg weer vertrokken. Onderweg zag Mandy in wat bomen langs de weg gigantische vogels en nadat we waren omgekeerd bleken dit tientalle yellow-tailed black cockatoos te zijn. Erg leuk om in het wild tegen te komen. We zijn doorgereden naar Hawks Nest en zijn daar gestopt om een duik in de zee te nemen, waar we erg veel plezier hadden met de grote golven. Kort nadat we weer op de weg waren, werden we langs de kant stilgezet omdat Rick even een blaastest moest doen. Na, natuurlijk, een positief resultaat mochten we verder rijden. We reden naar een klein historisch stadje, Morpeth. Hier kon je een hele leuke wandeling maken. Dit was zo fantastisch dat we halverwege weer terug naar de auto gingen. We zijn gereden naar de Lower Hunter Valley, naar het plaatsje Cessnock, waar we op de camping even lekker een duik hebben genomen en de dag hebben afgesloten met een lekker koud biertje die we wel hebben verdiend in deze hitte.

De volgende ochtend zijn we vroeg opgestaan om onze kerstinkopen te doen bij de Woolworths. Tegen alle verwachtingen in waren we niet de enigen met deze gedachte, maar uiteindelijk hebben we alles kunnen halen wat we in huis/bus wilden hebben. Aangezien de Lower Hunter Valley voornamelijk bekend staat om zijn wijngaarden, werden we om 10 uur die ochtend opgehaald voor een tour langs verschillende wijnerijen. Hier kunnen we erg kort over zijn. We zijn totaal 5 van deze wijnerijen langsgegaan en hebben bij alle 5 een zoot wijn geproefd, van Semillon tot Shiraz en van Chardonney tot witte (erg lekker) en rode Port. De middag eindigde met een bezoek aan de smelly cheese shop en een fles Moscato (ook erg lekker). Bij terugkomst op de camping hebben we de avond doorgebracht met poker en blackjack met 5 andere gasten van onze camping die ook meewaren op dezelfde tour. Het was een hele gezellige kerstavond.

Eindelijk was het dan zo ver, Christmas day (in Australie vieren ze kerst alleen op de 25e, de 26e noemen ze Boxing day). We begonnen met een lekkere fruitcake en hebben gelijk daarna natuurlijk wat cadeautjes uitgewisseld (de Christmas man wist blijkbaar dat wij hier zaten). We zijn weer lekker verwend. De dag hebben we verder eigenlijk volgemaakt met een potje kaarten, lezen, kerstliedjes en natuurlijk BBQ en wijn. Helaas was het koud (maar 20 graden) en regenachtig, maar we hebben er heerlijk van genoten.

MUNMORAH

De dag erna zijn we na ons ontbijt en douche verder gaan rijden. We waren allebij erg duf en hebben vrijwel niets uitgespookt, naast het zoeken van een camping die we uiteindelijk rond half 4 hadden gevonden in het Munmorah State Conservation Area. We zijn daar nog even de zee ingeweest en hebben voorzichtig genoten van de erg ruige zee. In de avond hebben we nog wat restjes van kerst opgepeuzeld en zijn we weer wat gaan lezen.

BATEAU BAY

We zijn na het wakker worden weer verder gereden naar het Bouddi National Park, waar we een wandelroute hebben gevolgd. Hierna zijn we doorgereden naar Bateau Bay, waar we onze laatste camping met de Hippie Camper hebben uitgezocht. We hebben nog even een duik in de oceaan genomen en hebben onze laatste nacht in de camper doorgebracht.

• 29 December 2013 - 10:39

Ria:

Lieve Rick en Mandy, weer mooi om te lezen, nog steeds geen heimwee? nou, jullie hebben lekker
    nog ee hele vakantie, geniet hiervan, leef elke dag!!en neem het goed in je op.
    Een hele mooie, gezellige en liefdevolle jaarwisseling gewenst!! en tot volgend jaar. (wij gaan werken met oud en nieuw). liefs mam

• 29 December 2013 - 12:02

Jurgen:

hey

zo te zien (lezen) is het daar erg gezellig.
    maar ik wist niet dat je met een positief resultaat verder mocht rijden na een alcohol test.haha
    en is het daar niet gewoon hartje zomer of heb ik dat fout?

maar alvast een fijn uiteinde en doe voorzichtig met vuurwerk.

• 29 December 2013 - 14:19

Anita Van Wijngaarde:

Hoi luitjes,
    Zo de laatste loodjes van dit jaar, jammer dat jullie de camper alweer moeten inleveren. Ga lekker genieten van Sydney. Tot volgend jaar Gr. Mam

• 29 December 2013 - 19:53

Rene Laan:

Lieve Rick en Mandy,
    Nou op naar de laatste 4 weken, nu weer zonder auto.
    Maak er nog een mooie tijd van met zijn tweeën.
    Tot het volgende verslag. Veel plezier gewenst,
    Liefs pap.

• 30 December 2013 - 13:43

Oma Van Hattum:

Lieve Mandy en Rick
    Ik ben al drie keer aan dit berichtje begonnen en doe dan steeds iets verkeerd en is m'n tekst weer foetsie!!
    Jullie hebben het daar in het verre Australie wel naar jullie zin, geniet nog van de volgende weken, want het is om voor je het weet. Ik wens jullie een heel prettie jaarwisseling toe in het zomerse Sydney.

Liefs Oma

• 31 December 2013 - 17:14

Ingrid En Gerard Van Valkenburg:

Hoi luitjes, net beelden van vuurwerk in Sydney, gezien prachtig,hoop dat jullie genoten hebben. Een heel fijne begin van het nieuwjaar. En nog een lekkere zomer daar in Australië , en een mooie voortzetting van jullie reis. Natuurlijk ook de allerbeste wensen voor het nieuw jaar. Je tante Ingrid en Oom Gerard

• 01 Januari 2014 - 20:46

Jan Van Zelm:

hoy Rick je geniet lekker lees ik thyrze doet dat ook die had een heel schema maar daar komt niets van terecht. oude jaars avond zaten ze op het strand in donker te feesten.Rick ik wens je met je vriendin samen een gelukkig nieuw jaar en geniet nog even van deze reis.