Padang bai - Kuta - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Rick / Mandy Laan / van Wijngaarde - WaarBenJij.nu Padang bai - Kuta - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Rick / Mandy Laan / van Wijngaarde - WaarBenJij.nu

Padang bai - Kuta

Door: Rick en Mandy

Blijf op de hoogte en volg Rick / Mandy

18 September 2013 | Indonesië, Kuta

PADANG BAI

Vanuit Sanur zijn we, samen met Aad en Corry die ons wilden wegbrengen, mooi op tijd vertrokken richting Padang bai, zodat we onderweg nog genoeg tijd hadden om nog wat dingen te bezichtigen. Tijdens een plaspauze bij een restaurant op een berg moesten we nog een tijd langer wachten en was er een hoop politie om ons heen. Het bleek dat de dames van de Miss World Contest ieder momemt voorbij konden rijden. Dit was even later dan ook het geval, maar ze sliepen allemaal, dus er was niet veel te zien. We zijn verder gegaan richting de moedertempel, Pura Besikah. Naast een vaste entreeprijs werden we ook nog verplicht om een vrijwillige bijdrage aan de tempel te schenken. Snap je hem? We hebben ze maar een ton geschonken en daarvoor kregen we een gids en een sarung (en de vraag of we niet even het dubbele wilden geven, waarna we ze vriendelijk hebben vertelt dat het zo wel genoeg was). De tempel zag er leuk uit en de gids kon het mooi vertellen, dus toch wel de moeite waard. Hierna zijn we even een hapje gaan eten en zijn we verdee gegaan naar de Goa Lawah, een tempel die vol zit met vleermuizen. Af en toe zou je er ook heilige slangen kunnen spotten, maar die hebben wij helaas niet gezien. Vlak bij Padang bai zijn we nog even langs een klein bedrijfje gereden waar ze zout uit de zee wonnen. Leuk om te zien hoe ze dit doen. In Padang bai zijn we op zoek gegaan naar een slaapplek en hierna hebben we van Aad en Corrie afscheid genomen. Hierna hebben we lekker rustig aan gedaan.

De dag erna zijn we Padang bai gaan bekijken. Padang bai is een heel klein vissersdorpje en we hadden het ook wel heel snel allemaal gezien. We zijn toen maar op zoek gegaan voor een vis/snorkel tour voor de dag erna. Elke 10 meter staat er een stand die dit aanbiedt en we hadden al snel een tour geboekt bij visser die ons wel capabel leek. We zouden de volgende dag om half 6 bij de visser moeten staan dus we hadden de receptioniste van ons hotel gevraagd of het mogelijk was om een ontbijtje mee re nemen. Dit kon geregeld worden. We zijn nog even het zwembad ingedoken en na het avondeten nog even opzoek gegaan naar een winkel zodat we brood konden halen voor de vissen. Dit was gelukt en hebben ook nog wat extra brood voor onszelf gehaald voor het geval de receptioniste toch vergeet ons ontbijtje klaar te zetten. Daarna terug naar het hotel en zijn we optijd naar bed gegaan.

De volgende morgen weer vroeg uit de veren om weer op tijd te zijn voor onze trip! Helaas was de receptioniste, zoals we hadden verwacht, vergeten ons ontbijtje neer te zetten. Maar gelukkig hadden we zelf al lekker coklat pisang brood ingeslagen. Op tijd aangekomen bij de boot, zijn we de nog zwarte oceaan opgegaan. Na een stukje te hebben gevaren kregen we uitleg over hoe we moesten vissen. Wij dachten dat we gewoon met een hengel gingen vissen... nee wat wij hebben gedaan is echt vissen! Rick kreeg een rol met visdraad en een haakje waaraan het lokaas werd vastgemaakt. Het lokaas gooi je vervolgens in het water en laat je het draad wat meters vieren. Dan leg je vervolgens de rest van de rol met visdraad op de grond en wacht je totdat die begint te tollen. Na een tijdje had Rick beet! Hij moest het draad met zijn handen langzaam binnen halen. Wanneer de vis dicht bij de boot is duwt de visser een haak door de buik van de vis en haalt hem dan omhoog. Rick had een Mahi Mahi/ goud makreel gevangen van ongeveer 2 a 3 kilo. Best leuk vissie! Vervolgens zijn we verder gaan varen en zijn we diepzee gaan vissen. Wij hadden allebei twee kleine red snappers gevangen. Na deze vangst was het vissen over en zijn we gaan snorkelen bij een van de Gili eilanden. Althans Rick is daar gaan snorkelen.. Mandy heeft een poging gedaan maar vond het toch niet zo prettig dat het zo diep was en dat het water nog vrij donker was. Nadat Rick lekker had gesnorkeld hebben we nog een vispoging gedaan... helaas niets gevangen. Vervolgens zijn we gaan richting blue lagoon gevaren. Ergens daar in de buurt zijn we gaan nogmaals gaan snorkelen. Ditmaal ging Mandy mee. We hebben echt prachtige gekleurde vissen gezien zoals maanvissen en trompetvissen. Daarnaast hebben we ook de vissen gevoerd, ze kwamen dan echt met zijn allen op het brood af. Erg leuk om dan al die kleuren door elkaar te zien. Nadat we klaar waren met het snorkelen zijn we weer terug gevaren. De visser, Mitri, heeft ons toen uitgenodigd om de gevangen Mahi Mahi bij hem thuis op te komen eten, een aanbod dat we natuurlijk niet konden afslaan. Toen we weer in het hotel aankwamen hebben we even een middag dutje gedaan, t was toch wel een inspannende dag geweest. Toen zijn we naar de visser gegaan om bij hem thuis de vis te eten. Wij zijn allebei geen echt viseters... maar deze vis was echt heel lekker! We kregen echt een heel bord vol met vis, rijst, groenten, pindasaus, sambal en we kregen er een lekkere koude bintang bij! Wat een koningsmaal! Het was erg gezellig en een hele leuke ervaring. Nadat ons buikje vol zat zijn we opzoek gegaan naar vervoer richting Kuta. Dit vervoer was elke tien meter te vinden dus dat zat wel goed. Aangekomen in het hotel hebben we nog even in het restaurant een biertje toe gedaan. Onze avond hebben we afgesloten met een spelletje op de tablet.

KUTA
We zijn mooi op tijd opgestaan om richting kuta te vertrekken. Met een met toeristen volgeladen bus zijn we rond 12 uur aangekomen. Daar zijn we gelijk op zoek gegaan naar een hostel en die zijn daar ook wel genoeg te vinden. Kuta bestaat voornamelijk uit kleine winkeltjes en een strand. We hebben dan ook beide gelijk even bekeken. In de namiddag is Rick nog even wezen hardlopen langs het strand en 's avonds zijn we eens lekker naar de bioscoop gegaan naar de film Riddick.

De dag erna hebben we ook niet bijzonder nuttig besteed. In de ochtend regende het een tijd en in de middag hebben we beide een full body massage gehad. Dit was erg lekker, al hebben die meiden toch een aantal delen van mijn body overgeslagen... Mandy's kont is echter wel flink onder handen genomen. In de avond hebben we nog een biertje gedronken bij een bar met een live artiest. Hier gigen een aantal engelse ouderen helemaal los, wat best vermakelijk was. Hier zijn we Melissa, een collega/oud buurmeisje van Mandy, tegengekomen. We zouden nog een borreltje drinken maar dit is er niet meer van gekomen.

De laatste dag in Kuta zijn we langzamerhand richting het vliegveld vertrokken om Indonesie te verlaten. We vlogen eerst naar Singapore waar we nog ongeveer 9 uur mochten doorbrengen voordat we verder gingen richting Thailand.

Dag dag Indonesie!

• 18 September 2013 - 07:40

Frans:

Prachtige verhalen weer. Lopen jullie nu elke dag in de traditionele kleding van het land of was dit eenmailig voor de foto?

• 18 September 2013 - 07:41

Mijn collega's lezen ook de reisverslagen en zijn stinkend jaloers

• 18 September 2013 - 07:54

Anita Van Wijngaarde:

Mandy VIS eten en dat een koningsmaal noemen!! De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Als jullie thuis zijn eten jullie dan nog vis?
    Geniet nu maar van Thailand.. Groetjes mam

• 18 September 2013 - 08:37

Rene Laan:

Lieve Rick en Mandy.
    Wederom een mooi verslag in een mooi land. Veel plezier in Thailand gewenst.
    Liefs pap.

• 18 September 2013 - 12:27

Jurgen:

hey hey

weer een prachtig verhaal jammer van die onafgemaakte massage rick.